Niinkuin monesti sanotaan, työ haittaa harrastusta. Niin tässäkin projektissa. Allekirjoittaneet työkuviot ovat olleet "normaalin" hektisyyden ohella melkoisen mullistavia. Sain uuden työpaikan ja sen vuoksi muutto on edessä Pirkanmaalta pääkaupunkiseudulle. On ollut siis kosolti muuta mietittävää ja säätämistä aina asunnon ja tallin etsinnästä lähtien. Siitä puheenollen, jos jollakulla tämän lukijalla on tiedossaan tallipaikka pk-seudulla tai vaihtoehtoisesti kokonainen edullinen vuokratalli esim. viidelle autolle, ilmoittakaahan itsestänne!
Yllämainitusta johtuen talli-illat on olleet vähissä. Älkää kuitenkaan erehtykö kuvittelemaan että projekti menisi vallan jäihin, sitä ei tule tapahtumaan ellei vielä suurempia yllätyksiä tule vastaan.
Pikkuhiljaa ollaan kuitenkin saatu jotain aikaan. Turvakehikko on nyt täysin valmis ja muutamaa siistimistä vaille maalauskunnossa. Edullinen ja/tai yhteistyöstä kiinnostunut maalari on tosin vielä löytämättä. Viimeisimpänä kehikkoon lisättiin vyöputki pääkaareen sekä sen alle kardaanitunnelin tuet V-muodossa. Kyllä ohjaamo alkaa melkoinen risukko olla. :) Penkki löysi vihdoin paikkansa omavalmisteisilla penkinkiinnikkeillä ja samoin ohjauspylvään kiinnityspaikat soviteltiin kun nähtiin mihin kuski lopulta asettuu. Puolisivukaaret kiinnitettiin A-pilareihin koko ikkuna-aukon korkeussuuntaiselta matkalta ja oviputkiin kehiteltiin tuet kiinnitettäväksi B-pilareihin että saataisiin häkki jäykistämään koria parhaan mukaan. Toteutus ei välttämättä ole se kaikkein kaunein mutta uskon näiden ajavan asiansa.
Auton vasemmassa takanurkassa olleet neliveto- ja nelipyöräohjauksen ECUt päätettiin siirtää taka-akselin etupuolelle ja ne löysivät paikkansa entiseltä takapenkiltä kuskin selän takaa. Näin nämä ovat tarvittaessa hyvin käsillä, johtoja saadaan aavistuksen lyhyemmiksi ja kaikki painohan on hyvä olla akselien välissä. Samalla alkuperäinen bensapumpun jännitteensäädin viskataan nurkkaan ja tehdään pumpulle kokonaan uudet sähköt.
Aiemmin puheena ollut tulipellin ammottava reikä on nyt ummessa, kuten myös kehikon etutukien reiät. Tukien reikien tilkitsemiseen käytettiin muotoon ja mittaan sovitettuja pellinpalasia, koriliimaa ja pop-niittejä. Suuremman aukon peitepeltiin lainattiin alkuperäisestä tulipellinpalasta moottorin johtosarjan läpivienti koska tämä todettiin helpommaksi toteuttaa kuin että oltaisiin tehty suunnilleen samankokoinen teräväreunainen reikä reikäsahalla tai vastaavalla. Pellin tiivistämiseen käytettiin tiivistenauhaa siltä varalta että luukku tarvitsee joskus vielä avata. Kiinnitys tässäkin pop-niiteillä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)