Mamasanilta tullut BC Racing ER Series -alustasarjakin saatiin vihdoin
käsittelyyn. Käsissä on R33-korisen Skyline GT-R:n sarja jonka eroavaisuuksia Stageaan
nähden selvitetään tämän projektin ohessa. Autech-Stageakin löytyy BC
Racingin listoilta mutta siihen ei tarjota lisäsäiliöllistä ER-mallia
joten lähdettiin pioneerihommiin johon on Stagean kanssa totuttu
muutenkin moneen kertaan.
Kun vanhat ja uudet tolpat otettiin
lattialle vierekkäin, selvisi kaksi eroavaisuutta. R33:n etutolpat ovat
tehdasmitoissa noin 20mm lyhyemmät, mutta tästä ei ole haittaa sillä
korkeussäätö riittää komeasti vanhojen tolppien pituuteen ja lisäksi
autoa on tarkoitus tuoda lähemmäs maanpintaa muutenkin. Takatolpat
olivat mitoiltaan identtiset mutta R33:n tolppien ylälautaset ovat
isommat, samoin niiden pulttijako. Stageassa takatolppien
yläkiinnityspään pulttijako on sama 80mm kuin S13:ssa joten ainoa
tarvittava muutos on ylälautasten vaihto toisiin, ei paha homma kun
kaikki BC:n osat ovat kuitenkin yhteensopivat.
Etutolppia
sovitettiin paikalleen sellaisenaan säätämättä että päästiin
varmistamaan että lisäsäiliö todella mahtuu olemaan aloillaan, koska
takaraivoissa oli miete siitä miksei lisäsäiliöllistä sarjaa ole Stagean
listoihin merkitty. Kaikki kuitenkin sujui kuin tanssi, säiliö asettuu
suoraan kallistuksenvakaajan koiranluun kiinnityspisteen yläpuolelle ja
ainoastaan ABS-anturin johto kulkee säiliön viertä siten ettei se näytä
aivan tehdasperäiseltä. Takatolppien osalta ongelmiin ei uskottu
alunperinkään paremman tilan vuoksi eikä sellaisia suuntaa-antavan
mallailun perusteella ole odotettavissa. Pienemmät ylälautaset vaan ja
tolpat kiinni.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)