Kävin tänään Lahdessa hakemassa muotoonleikatut lasinkorvikkeet
Markukselta. Kyllä se polykarbonaatti vaan kevyempää on, enemmän kuin
luulin.
Alkuperäinen lasi painaa 3350g/kpl, polykarbonaatille vastaava paino oli 1240g.
Painosäästö kahdelle lasille pyöreästi 4,2kg. Toki tähän tulee vielä
tiivistenauhan ja pop-niittien paino. :)
Punnitsin coiloveritkin vertailun vuoksi samalla kertaa kun vaaka tuli kaivettua esille. Nuo vanhat RS-R:n coilit ovat
rautarunkoiset, paksummalla jousivahvuudella ja ruostesuojamassan
peitossa, kun taas uudet BC:n lisäsäiliöt tuo oman painolisänsä.
Painoerot näille olivat huomattavat huomioon ottaen sen että osa
painosta on luonnollisesti jousittamatonta massaa jonka vähentäminen on
vielä tärkeämpää kuin jousitetun.
Painot per kpl.
Painot per kpl.
RS-R
Etu 7040g
Taka 6970g
Yhteensä kaikki neljä 28020g
BC Racing
Etu 4380g
Taka 5610g
Yhteensä kaikki neljä 19980g
Pyöreästi 8 kiloa lähti tästäkin.
Etu 4380g
Taka 5610g
Yhteensä kaikki neljä 19980g
Pyöreästi 8 kiloa lähti tästäkin.
Iltapuhteena käytiin tallilla laittamassa jarrulevyt pulikoimaan
sitruunahappoliuokseen, tavoitteena saada liotettua jäähdytysrivoista
ruostemoskat pois. Tämä tempaus ei perustu mihinkään parempaan tietoon,
tulipa vain mieleen että katukäytössä olleet levyt ovat ehtineet kerätä
silminnähden paljon ruostetta pintaansa joka varmaan toimii eristeenä
heikentäen jäähdytyskykyä, näin sen mielessäni pähkäilin. Joku varmaan
kysyy jälleen miksen osta uusia levyjä... Köyhän täytyy yrittää. :) Agrimarketista hain sitruunahappoa 5kg ämpärin, tein siitä noin 2% liuoksen 20 vesilitran kanssa ja voilá! Uivat jarrulevyt! Palataan näihin muutaman päivän päästä niin nähdään lähteekö ruoste liukenemaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)