tiistai 24. heinäkuuta 2012

Vielä on kesää jäljellä...

Uudella tallilla on päästy työn touhuun kun aikaa on riittänyt siellä viihtymiseen. :)

Sisusta maalattiin vanhalla tallilla puoliväliin ja nyt oli vuorossa jatkaa siitä mihin jäätiin. Koppiin tuli itseä miellyttävä pinta, enää kuskin kylkiputkista väri puuttuu ja näiden lisäksi muutamia paikkamaalauksen kohtia löytyy. Joka tapauksessa ohjaamo on nyt sillä mallilla että polkimia ja sähköjä sopii alkaa sijoittelemaan paikoilleen. Vihdoinkin jotain kiinnipäin loputtoman purkamisen sijasta.

Purkamista on tosiaan jatkettu monin paikoin vielä vaikka heinäkuu lähestyy loppuaan ja haaveissa on edelleen päästä loppukaudesta ajamaan. Hetken mielijohteesta, sopivien työkalujen käsille sattuessa ja uuteen talliporukkaan kuuluvan Markon suosiollisella avustuksella takasivulasit päätettiin irrottaa kun Markus-setä Lahdesta oli jo aiemmin lupautunut auttaa säännöt täyttävän polykarbonaattilevyn hankinnassa. Sääntöjen mukaan lasit voi korvata 3mm polykarbonaatilla, poislukien tuulilasi joka vaatii 5mm materiaalivahvuuden. Levyn käyttö tietysti poistaa lasin rikkoutumisen mahdollisuuden mutta pääajatus materiaalin vaihdolla on keventää autoa. Tästä näkökulmasta ensimmäisen lasin irrottua iski pieni pettymys, lasi kun ei häävin painoinen ollutkaan. Punnitsen nämä vielä mutta ei voida puhua monista kevennyskiloista. Lopulta kuitenkin joka kilo ratkaisee. Ja onhan se racingia kun lasit on niiteillä kiinni. :D


Tulipellin yhteydessä olevan "vesikaukalon" paikkaus oli melkein päässyt unohtumaan. Tulipeltihän tilkittiin jo aiemmin ilmatiiviiksi turvakaarien etutukien ympäriltä mutta kaukalosta oli edelleen suora yhteys ohjaamoon joten kengät kastuisi sateella ajaessa varmasti. Pete tuli tallilla käymään ja otti asiakseen nikkaroida pellistä peitelevyt aukoille jotka heppailtiin paikoilleen. Varsinainen tiivistys tehdään tiivistetahnalla kun isot aukot saatiin tilkittyä. Yllättävän hankala homma kun kaukalon silvottu pohja on alunperin taivutettu moneen suuntaan.

DNSF:ltä tutut heput auttelivat muutenkin reilulla kädellä taannoisessa rengashankinnassa. Mika T. bongasi BTCF:n puolelta myynti-ilmoituksen edullisesta käytettyjen Toyo R888-ratarenkaiden sarjasta jotka olivat vieläpä juuri oikeaa kokoa tarkoituksiini. Nämä kotiutettiin Tepon avustuksella viikonloppuna ja eilisen puolella Henkka tuli tallille pyöräyttämään renkaat vanteille. Melkoinen DNSF-yhteistyön kouluesimerkki tämä kokonaisuus. :)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)