Sisusta
maalattiin vanhalla tallilla puoliväliin ja nyt oli vuorossa jatkaa
siitä mihin jäätiin. Koppiin tuli itseä miellyttävä pinta, enää kuskin
kylkiputkista väri puuttuu ja näiden lisäksi muutamia paikkamaalauksen
kohtia löytyy. Joka tapauksessa ohjaamo on nyt sillä mallilla että
polkimia ja sähköjä sopii alkaa sijoittelemaan paikoilleen. Vihdoinkin
jotain kiinnipäin loputtoman purkamisen sijasta.
Purkamista on
tosiaan jatkettu monin paikoin vielä vaikka heinäkuu lähestyy loppuaan
ja haaveissa on edelleen päästä loppukaudesta ajamaan. Hetken
mielijohteesta, sopivien työkalujen käsille sattuessa ja uuteen talliporukkaan kuuluvan Markon
suosiollisella avustuksella takasivulasit päätettiin irrottaa kun
Markus-setä Lahdesta oli jo aiemmin lupautunut auttaa säännöt täyttävän
polykarbonaattilevyn hankinnassa. Sääntöjen mukaan lasit voi korvata 3mm
polykarbonaatilla, poislukien tuulilasi joka vaatii 5mm
materiaalivahvuuden. Levyn käyttö tietysti poistaa lasin rikkoutumisen
mahdollisuuden mutta pääajatus materiaalin vaihdolla on keventää autoa.
Tästä näkökulmasta ensimmäisen lasin irrottua iski pieni pettymys, lasi
kun ei häävin painoinen ollutkaan. Punnitsen nämä vielä mutta ei
voida puhua monista kevennyskiloista. Lopulta kuitenkin joka kilo
ratkaisee. Ja onhan se racingia kun lasit on niiteillä kiinni. :D
Tulipellin
yhteydessä olevan "vesikaukalon" paikkaus oli melkein päässyt
unohtumaan. Tulipeltihän tilkittiin jo aiemmin ilmatiiviiksi
turvakaarien etutukien ympäriltä mutta kaukalosta oli edelleen suora
yhteys ohjaamoon joten kengät kastuisi sateella ajaessa varmasti. Pete tuli tallilla käymään ja otti asiakseen nikkaroida pellistä peitelevyt
aukoille jotka heppailtiin paikoilleen. Varsinainen tiivistys tehdään
tiivistetahnalla kun isot aukot saatiin tilkittyä. Yllättävän hankala
homma kun kaukalon silvottu pohja on alunperin taivutettu moneen
suuntaan.
DNSF:ltä tutut heput auttelivat muutenkin reilulla kädellä taannoisessa rengashankinnassa. Mika T. bongasi BTCF:n puolelta myynti-ilmoituksen edullisesta
käytettyjen Toyo R888-ratarenkaiden sarjasta jotka olivat vieläpä juuri oikeaa
kokoa tarkoituksiini. Nämä kotiutettiin Tepon avustuksella viikonloppuna
ja eilisen puolella Henkka tuli tallille pyöräyttämään renkaat
vanteille. Melkoinen DNSF-yhteistyön kouluesimerkki tämä kokonaisuus. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)