Tili tuli ja tie vei samantien kampiakseliostoksille. DNSF:n kautta löytynyt ehdokas oli säilynyt tallessa kuukauden odottelusta huolimatta ja kävin sen
lunastamassa maanantai-iltana. Rehdillä hengellä kaupat tehtiin sillä
ehdolla että käytän raudan tarkastuksessa ja jos se on susi, kaupan
purku onnistuu. Näin se parhaimmillaan toimii. :)
Tutkailin isäni avustuksella kampuran pintapuolisesti ja kaikki näyttää hyvältä tähän mennessä, digitönärillä mitattuna kaulat on kaikki STD-koossa eikä sinermiä tai muuta huolestuttavaa löytynyt. Suoruus- ja särötarkastus sekä kaulojen mittaus mikrometrillä kertoo lähiaikoina koko totuuden mutta hyvältä näyttää tähän mennessä.
Samalla kertaa tuli katsottua kantta ensimmäistä kertaa ajatuksella. Nakutusjälkiä löytyi kannenkin puolelta, ei tosin varsinaisesta palotilasta vaan imupuolen paljealueelta. Aika syviä sellaisia jopa, noita ei perusplaanauksella piiloon saa. Nakutusjäljet ovat pahimmillaan juuri imupuolen laidassa mutta rintama jatkuu aina männäntapin linjalle asti. Jännä sinällään että vaikka venttiilien ja tulppien värin, mäntien kunnon sekä taustatietojen perusteella laihimmalla käyneiksi sylintereiksi valikoitui pytyt 3 ja 4, kannen puolella syvimmät ja selkeimmät jäljet on pytyssä 5. Ulkosäteeltä jäljet rajautuu kansipahvin liekkirenkaaseen. Kuuma siellä on ollut. Noh, paljealuetta on ajatelmissa muotoilla hieman joten osa noista jäljistä silottuu samalla, ja toivottavasti muotoilun myötä vastaavia jälkiä ei tulevaisuudessa tule ainakaan tässä mittakaavassa. Toisaalta menneessä setupissa käytettiin melko uskaliaita ennakoita kun ei nakutusta säätötilanteissa havaittu, tähän tullaan kiinnittämään enemmän huomiota.
Ykkösmännän liikehdinnät ilman kiertokangenlaakeria ovat myös jääneet alumiinin muistiin. Palotilan pakopuolen paljekannaksen laidoissa huomattiin pyöristymiä jotka selkeästi johtuu männän normaalia suuremmasta liikeradasta, männänlaki on käynyt hipomasta tuota paljetta. Ilmeisesti niin pienestä on ollut kiinni että kun mäntä nojaa ylöspäin tullessaan pakopuolen sylinteriseinämään, se on myös pitänyt senpuoleisen laidan aavistuksen korkeammalla. Olennaista vahinkoa ei tuossa kuitenkaan ole käynyt.
Seuraavaksi odotetaan tietoa kampiakselin kohtalosta, ja jos sen kanssa käy kehnosti niin jatketaan pätevän kamppeen metsästystä. Öljypumpun kaulus on jo tilattu, sillä tämä kyseessäoleva ehdokas on peräisin vanhemmasta R32-korisesta Skylinesta ja siinä on tunnetusti turhan kapea "vaihde" öljypumpulle, uudemmissa malleissa tämä ongelma on korjattu ja saatavilla on alkuperäisen paikalle rympättävää holkkia jossa vaihde on leveämpi. Tästäkin lisää myöhemmin...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)