Tänään tuli oltua tallilla taas. Illan ohjelmassa oli pääasiassa
turvakaariurakan suunnittelua ja pyysin mukaan Arvin joka on lupautunut
kaarien toteuttamistyössä auttamaan. Pääkaaren lopullinen
sijoituspaikka mallailtiin ja mitoitettiin sen jalat oikean mittaisiksi.
Samoin puolisivukaarien reitit varmistettiin ja mitoitettiin myös, nämä
saatiin Marteliuksella passailtua siinä määrin hyvälle mallille ettei
pitäisi olla kulkemisen tiellä eikä päänkään päästä kolisemaan niihin,
vieläkin olen erittäin tyytyväinen taannoisen kaarimallinnoksen tuloksiin.
Tämän lisäksi mietittiin taistelusuunnitelmaa, hommaa kun helpottaa
huomattavasti eteneminen oikeassa järjestyksessä sitten kun hitsailemaan
aletaan. Muutamia kysymysmerkkejä hommassa vielä on mutta alkuun
päästään nykyisillä tiedoilla.
Oviaukon riittävyyttä tälle minun hennolle vartalolleni pohdittiin myös. Putkia passailtiin suunniteltuun malliin ja varsin nopeasti kävi selväksi että etudiagonaaleja ei tähän autoon tule vaikka sellaiset mielessä olikin. Tämä lähinnä sen vuoksi että kun 4-ovisissa autoissa etuovet ovat melko lyhyet ja Stageassa vielä keskimääräistäkin lyhyemmät, ei X-mallin kylkiputkien ja etudiagonaalin kanssa jää häävisti tilaa kulkea autoon ja sieltä pois. Alla paintilla mallailujen perusteella piirretty kuva aiheesta, kukin voi tehdä omat johtopäätöksensä. :P
Pääkaari
on kuvassa vajaan 10cm lopullista paikkaansa taempana mutta kyllä se
aika pitkälle takaoven puolelle tulee. B-pilariin kiinnittämisessä ei
suora lappu auta vaan täytyy vähän soveltaa kiinnittämällä X-putket ja
sivukaaren tuleva viistotuki pilariin että saa koria sidottua. Tästä
lisää myöhemmin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)