(Allaoleva teksti julkaistu alunperin DNSF-foorumilla 20. syyskuuta 2011. Tästä eteenpäin ollaan jo reaaliajassa.)
Viime päivityksen jälkeen homma on ollut pääasiassa odottelua.
Ahvenistolle tekee mieli mennä kokeilemaan 1.10. (Radalle.com) joten
suurempia urakoita ei ole viitsinyt aloittaa ennen sitä. Lisäksi tässä
odotellaan seuraavien palkkapäivien tuloa että voisi hankintoja tehdä.
Jotain pientä sain kuitenkin tehtyä. Penkkiä teki mieli saada alaspäin kun siihen mahdollisuus oli, alkuperäisessä toteutuksessa koottavien kiinnikkeiden pultinkannat rajasivat penkin asetettuun korkeuteen. Nämä korvattiin kuningaspulteilla joiden ohi penkki mahtuu laskeutumaan, ja nyt ollaan parin sentin päässä siitä että penkin pohja ottaa taaempaan orteen kiinni. Istuma-asento ja hallintalaitteiden sijoittelu tuntuu nyt kuivatyyppien perusteella mieluisalta, ja kun aikanaan saa pienemmän ratin paikalleen niin sekin alkaa olla käsillä siihen tapaan mikä kelpaa. Ohjauspylvään muutoksia katsotaan sitten joskus myöhemmin. On hauska huomata että toisin kuin Silvioissa yms. "matalakorisissa" autoissa, pääntilan kanssa tuskin tulee ongelmaa kaarien kanssakaan. Penkissä istuessa päälaesta kattoon on sormimitalla noin 15cm joten veikkaan että vaikka pääkaari kulkisi suoraan pään yläpuolelta, ei kypärä ottaisi siltikään siihen kiinni.
Jotain pientä sain kuitenkin tehtyä. Penkkiä teki mieli saada alaspäin kun siihen mahdollisuus oli, alkuperäisessä toteutuksessa koottavien kiinnikkeiden pultinkannat rajasivat penkin asetettuun korkeuteen. Nämä korvattiin kuningaspulteilla joiden ohi penkki mahtuu laskeutumaan, ja nyt ollaan parin sentin päässä siitä että penkin pohja ottaa taaempaan orteen kiinni. Istuma-asento ja hallintalaitteiden sijoittelu tuntuu nyt kuivatyyppien perusteella mieluisalta, ja kun aikanaan saa pienemmän ratin paikalleen niin sekin alkaa olla käsillä siihen tapaan mikä kelpaa. Ohjauspylvään muutoksia katsotaan sitten joskus myöhemmin. On hauska huomata että toisin kuin Silvioissa yms. "matalakorisissa" autoissa, pääntilan kanssa tuskin tulee ongelmaa kaarien kanssakaan. Penkissä istuessa päälaesta kattoon on sormimitalla noin 15cm joten veikkaan että vaikka pääkaari kulkisi suoraan pään yläpuolelta, ei kypärä ottaisi siltikään siihen kiinni.
Keulaan
tuli pähkäiltyä tuulitunnelia myös että ajoviiman saisi paremmin
kulkemaan jäähdyttimen läpi vaikka Botnian ajeluissa ei lämpöjen kanssa
mitään ollutkaan (oli tosin aikas viileä päivä). Jonkinlaisia piirustuksiakin tuli hahmoteltua, seuraavaksi pitäisi lahjoa joku osaava pellintaittaja hommiin kun ei itsellä emmeitä saati taitoakaan ole.
Ensi viikonloppuna Stageaa lähdetään jälleen ulkoiluttamaan. Perjantaina on aikomus käydä puntarilla katsomassa missä mennään todellisen painon kautta, ja siitä matka jatkuu Laitilaan jossa aletaan toveri Markuksen kanssa pähkäilemään kaaria hyttiin. Marteliuksella kun on laitteet ja välineet monenmoisen putken vääntelyyn niin siellä kaarienkin viikkaaminen onnistuu. Kaaret on tarkoitus suunnitella vähän normaalista poikkeavalla tavalla, tästä lisää viikonlopun jälkeen.
Ensi viikonloppuna Stageaa lähdetään jälleen ulkoiluttamaan. Perjantaina on aikomus käydä puntarilla katsomassa missä mennään todellisen painon kautta, ja siitä matka jatkuu Laitilaan jossa aletaan toveri Markuksen kanssa pähkäilemään kaaria hyttiin. Marteliuksella kun on laitteet ja välineet monenmoisen putken vääntelyyn niin siellä kaarienkin viikkaaminen onnistuu. Kaaret on tarkoitus suunnitella vähän normaalista poikkeavalla tavalla, tästä lisää viikonlopun jälkeen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)