Turvakaariputket saa odottaa talven tuloa, tässä pitäisi vielä ajaa ennenkuin talviteloille päästään.
Kuten
aiemmin mainitsin, tulevana lauantaina on suuntana Radalle.com Finals
Ahvenistolla. Reissun luonne on kuitenkin vähän muuttunut: alunperin
aioin lähteä vapaavuoroilla kokeilemaan miten pelkäämäni rata taipuu
kevennetyllä versiolla kun täysipainoisena auto tuntui järjettömän
kankealta, kuin norsulla olisi ajanut (mistäköhän johtuu). Laukkasen
Teppo, kaverini järjestävästä organisaatiosta, kuitenkin ilmoitti vajaa
viikko sitten että hän on ilmoittanut minut ajamaan Timeattackin
Club-luokassa ja että kieltäytyminen ei vaan käy. Eihän sille sitten
mitään mahda, mentävä on. :P
Viikonlopun reissun jälkeen on taas tullut touhuttua tallilla muutamana iltana, ei mitään mullistavaa mutta jotain kuitenkin. Takapuskuri purettiin talliapuri Villen kanssa irti (hitto että olikin hankalasti kiinni), tarpeettomaksi katsottuja osia otettiin pois välistä ja koottiin takaisin. Tyypillistä Stageassa näyttää olevan se että kaikki osat on kiinni aivan järjettömän suurella määrällä kiinnikkeitä. Ruuveja, klipsejä, lisää ruuveja, koristelistaa toisen päällä, vielä lisää ruuveja jne. Paljon vähemmälläkin osat mukana kulkee, näin päättelimme.
Parina iltana on tullut touhuttua ohjaamon sähköjen kanssa, alkuperäistä johtosarjaa on joka paikassa ällistyttäviä määriä ja ylimääräisistä halusin eroon ensisijaisesti tilan selkeyden vuoksi, vaikka toki siinä painoakin samalla lähtee. Merkittävä osa näiden johtojen operoimista sähkölaitteista on hytistä poistunut lopullisesti joten ei johtojakaan enää tarvitse. Takaovien, lämmityslaitteen ohjainten, anturien ja puhaltimen, mankan, lisämittareiden ja monien muiden laitteiden johdot saivat kyytiä. En kuitenkaan tehnyt asioita aivan niin kuin osa lukijoista tällä hetkellä kauhistelee, vaan purin jokaisen sarjan kuoristaan ja varmistin että ne johdot jotka ovat olleet yhdessä laitetaan myös yhteen, ja tietenkin irralliset irralleen. Tämä siksi että kun näiden liittimien ollessa johdoissaan mutta irrotettuna laitteista auto on toiminut normaalisti, on odotettavissa että se toimii vastaavasti myös typistyksen jälkeen. Mahdolliset liittämistä vaativat johdot juotettiin yhteen ja suojattiin, yksinäiset johdot suojattiin yksi kerrallaan. Melkoinen piikkisika typistyspaikasta tuli mutta nyt ei pitäisi elektronien hyppiä vääriin paikkoihin.
Viikonlopun reissun jälkeen on taas tullut touhuttua tallilla muutamana iltana, ei mitään mullistavaa mutta jotain kuitenkin. Takapuskuri purettiin talliapuri Villen kanssa irti (hitto että olikin hankalasti kiinni), tarpeettomaksi katsottuja osia otettiin pois välistä ja koottiin takaisin. Tyypillistä Stageassa näyttää olevan se että kaikki osat on kiinni aivan järjettömän suurella määrällä kiinnikkeitä. Ruuveja, klipsejä, lisää ruuveja, koristelistaa toisen päällä, vielä lisää ruuveja jne. Paljon vähemmälläkin osat mukana kulkee, näin päättelimme.
Parina iltana on tullut touhuttua ohjaamon sähköjen kanssa, alkuperäistä johtosarjaa on joka paikassa ällistyttäviä määriä ja ylimääräisistä halusin eroon ensisijaisesti tilan selkeyden vuoksi, vaikka toki siinä painoakin samalla lähtee. Merkittävä osa näiden johtojen operoimista sähkölaitteista on hytistä poistunut lopullisesti joten ei johtojakaan enää tarvitse. Takaovien, lämmityslaitteen ohjainten, anturien ja puhaltimen, mankan, lisämittareiden ja monien muiden laitteiden johdot saivat kyytiä. En kuitenkaan tehnyt asioita aivan niin kuin osa lukijoista tällä hetkellä kauhistelee, vaan purin jokaisen sarjan kuoristaan ja varmistin että ne johdot jotka ovat olleet yhdessä laitetaan myös yhteen, ja tietenkin irralliset irralleen. Tämä siksi että kun näiden liittimien ollessa johdoissaan mutta irrotettuna laitteista auto on toiminut normaalisti, on odotettavissa että se toimii vastaavasti myös typistyksen jälkeen. Mahdolliset liittämistä vaativat johdot juotettiin yhteen ja suojattiin, yksinäiset johdot suojattiin yksi kerrallaan. Melkoinen piikkisika typistyspaikasta tuli mutta nyt ei pitäisi elektronien hyppiä vääriin paikkoihin.
Lopuksi koko hässäkkä huolella
nippuun ettei heilu ympäri autoa. Mittareita varten jätin
tupakansytyttimen johdot pätkimättä, ja hätävilkun katkaisijasta
selvitin mitkä johdot tarvitsee laittaa yhteen että normaalit vilkut
toimii myös ilman katkaisijaa. Kaksi sulaketta siihen meni kun on
sähköhommien mestari asialla. :)
Nissanissa (kuten myös Toyotassa, Granviasta opittuna) suuntavilkut
nimittäin lakkaavat toimimasta jos hätävilkun katkaisijan irrottaa.
Ai
niin, Driftworksilta tilaamani Skylinen apukuskin penkinkiskot
(bolt-on, kerrankin) tulivat myös ja Jukalta liikeni toinenkin penkki
lainaan, joten nyt on kartturillekin mahdollisuus osallistua. Arvi kävi jälleen hitsilaitteiden kanssa piipahtamassa ja nyt on apukuskinkin vöille kunnon kiinnikkeet. Penkki
toki heivataan ulos tuvasta painoa tuomasta tarpeen mukaan.
Lauantaita odottaessa. :)
Lauantaita odottaessa. :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)