perjantai 30. syyskuuta 2011

Viikonloppuun valmistautumista

Turvakaariputket saa odottaa talven tuloa, tässä pitäisi vielä ajaa ennenkuin talviteloille päästään.

Kuten aiemmin mainitsin, tulevana lauantaina on suuntana Radalle.com Finals Ahvenistolla. Reissun luonne on kuitenkin vähän muuttunut: alunperin aioin lähteä vapaavuoroilla kokeilemaan miten pelkäämäni rata taipuu kevennetyllä versiolla kun täysipainoisena auto tuntui järjettömän kankealta, kuin norsulla olisi ajanut (mistäköhän johtuu). Laukkasen Teppo, kaverini järjestävästä organisaatiosta, kuitenkin ilmoitti vajaa viikko sitten että hän on ilmoittanut minut ajamaan Timeattackin Club-luokassa ja että kieltäytyminen ei vaan käy. Eihän sille sitten mitään mahda, mentävä on. :P  

Viikonlopun reissun jälkeen on taas tullut touhuttua tallilla muutamana iltana, ei mitään mullistavaa mutta jotain kuitenkin. Takapuskuri purettiin talliapuri Villen kanssa irti (hitto että olikin hankalasti kiinni), tarpeettomaksi katsottuja osia otettiin pois välistä ja koottiin takaisin. Tyypillistä Stageassa näyttää olevan se että kaikki osat on kiinni aivan järjettömän suurella määrällä kiinnikkeitä. Ruuveja, klipsejä, lisää ruuveja, koristelistaa toisen päällä, vielä lisää ruuveja jne. Paljon vähemmälläkin osat mukana kulkee, näin päättelimme.
 

  
Parina iltana on tullut touhuttua ohjaamon sähköjen kanssa, alkuperäistä johtosarjaa on joka paikassa ällistyttäviä määriä ja ylimääräisistä halusin eroon ensisijaisesti tilan selkeyden vuoksi, vaikka toki siinä painoakin samalla lähtee. Merkittävä osa näiden johtojen operoimista sähkölaitteista on hytistä poistunut lopullisesti joten ei johtojakaan enää tarvitse. Takaovien, lämmityslaitteen ohjainten, anturien ja puhaltimen, mankan, lisämittareiden ja monien muiden laitteiden johdot saivat kyytiä. En kuitenkaan tehnyt asioita aivan niin kuin osa lukijoista tällä hetkellä kauhistelee, vaan purin jokaisen sarjan kuoristaan ja varmistin että ne johdot jotka ovat olleet yhdessä laitetaan myös yhteen, ja tietenkin irralliset irralleen. Tämä siksi että kun näiden liittimien ollessa johdoissaan mutta irrotettuna laitteista auto on toiminut normaalisti, on odotettavissa että se toimii vastaavasti myös typistyksen jälkeen. Mahdolliset liittämistä vaativat johdot juotettiin yhteen ja suojattiin, yksinäiset johdot suojattiin yksi kerrallaan. Melkoinen piikkisika typistyspaikasta tuli mutta nyt ei pitäisi elektronien hyppiä vääriin paikkoihin. 
Lopuksi koko hässäkkä huolella nippuun ettei heilu ympäri autoa. Mittareita varten jätin tupakansytyttimen johdot pätkimättä, ja hätävilkun katkaisijasta selvitin mitkä johdot tarvitsee laittaa yhteen että normaalit vilkut toimii myös ilman katkaisijaa. Kaksi sulaketta siihen meni kun on sähköhommien mestari asialla. :) Nissanissa (kuten myös Toyotassa, Granviasta opittuna) suuntavilkut nimittäin lakkaavat toimimasta jos hätävilkun katkaisijan irrottaa.



Ai niin, Driftworksilta tilaamani Skylinen apukuskin penkinkiskot (bolt-on, kerrankin) tulivat myös ja Jukalta liikeni toinenkin penkki lainaan, joten nyt on kartturillekin mahdollisuus osallistua. Arvi kävi jälleen hitsilaitteiden kanssa piipahtamassa ja nyt on apukuskinkin vöille kunnon kiinnikkeet. Penkki toki heivataan ulos tuvasta painoa tuomasta tarpeen mukaan.

Lauantaita odottaessa. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)