Olen heinäkuusta asti kulkenut Vantaalta tallille Hyvinkäälle. Puitteet siellä on hyvin kohdallaan ja tallikaverit myös, mutta ajan myötä pitkähkö tallimatka alkoi tuntua raskaalta etenkin kun tallilla tuli ravattua loppukesän mittaan melko ahkerasti.
Lokakuun alkupuolella kaverini Teppo kertoi että heidän tallissaan on paikka vapautumassa ja kysyi josko sinne kiinnostaisi muuttaa. Tämä talli sijaitsee viihtyisällä Tattarinsuon teollisuusalueella Helsingissä josta kotiini on noin 8 kilometriä aiemman 50:n sijaan. Kun yksityiskohdat saatiin hiottua molempia osapuolia miellyttäväksi, oli päätös selvä: On tallimuuton aika, kolmas tälle vuodelle.
Loka-marraskuun vaihteessa oli sitten aika pakata kamat Hyvinkäältä ja napata Stagea traileriin. Samalla kertaa kun kärryhommia oli tiedossa, sain sovittua mahdollisuuden auton punnitukselle jotta päästään katsomaan miten kevennysurakka on edennyt vai onko turvakaarista peräti tullut takapakkia.
Punnitus suoritettiin Tampereella samassa paikassa kuin alkutilannemittaus ettei vaakaeroistakaan pitäisi päästä spekuloimaan.
Tämänhetkiset lukemat, auto suoraan Motoparkin jäljiltä ja tankissa 20 litraa bensaa:
-Kokonaispaino 1510kg (alkutilanteessa 1780kg)
-Painosuhde etu/taka 55,0 / 45,0 % (alkutilanteessa 52,8 / 47,2 %)
Painoa on siis hävinnyt 270 kiloa tähän mennessä. Turvakaaret tekivät
vähän takapakkia dieettiin mutta hyvällä mallilla mennään, vaikkakin
itse haaveilemaani 1500kg rajaa ei aivan rikottukaan. Ensi talvena
sitten...
Vaakareissun jälkeen päästiin sitten asettumaan uuteen pilttuuseen. Jännä nähdä mitä talven mittaan tulee tehtyä, mietteissä muun muassa:
-kytkinongelman selvittäminen ja korjaaminen
-Attesa-nelivedon ohjausyksikön päivittäminen
-alkuperäisen bensatankin korvaaminen turvatankilla
-bensalinjat ja pumppupuoli uusiksi
-varapyöräkotelon poisto
-ovien kevennys, lasien vaihto polykarbonaattiin
-pakoputkiston muutoksia, tavoitteena varmasti 95dB melurajan alittava toteutus
-alkuperäisen ohjaustehostimen poisto
-takakelkan puslien korvaaminen alumiinisilla
-lasikuituhommia (jos tekijä löytyy...)
Tämä on tarina siitä kun hulluksikin väitetty ajatus päätettiin tuoda käytäntöön. Hankitaan tuhat yksikköä valmistettu yli 1700-kiloinen farmariauto Japanista, ajetaan sillä käyttö- ja harrasteajot kolmen vuoden ajan ja päätetään sen jälkeen siirtää auto kokonaan radan puolelle. Kilvet hyllyyn, sisusta varastoon, painoa pois, turvahäkki sisään jne. Miksikö? Juuri siksi.
keskiviikko 7. marraskuuta 2012
Taas yksi tallimuutto ja vaakahommia päälle
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Putkistoon sen verran, että siihen voisi tehdä resonaattoreita eli tietyn matkan päästä pakosarjasta olevia pullistuksia putkeen. Täten pystytään tiettyjen kierrosalueiden/koko alueen ääntä laskemaan.
VastaaPoista