Tulipa vihdoin otettua vaihdelaatikko irti moottorista että päästiin toteamaan mahdolliset vauriot. Ja olihan niitä, enemmän kuin arveltiin.
Stageassa on ns. vetävä kytkin jossa painelaakeri lukittuu paineasetelman tähtilevyn keskiössä olevaan lukkorenkaaseen. Tämä lukkorengas oli katkennut ja irronnut paikaltaan jonka myötä painelaakeri ei pysynyt tähtilevyssä kiinni asianmukaisesti. Tämä ei välttämättä olisi maailmaa kaatanut mutta lukkorengas oli lähtenyt seikkailemaan kytkimen sisään ja jäljistä päätellen eksynyt lopulta ulomman kytkinlevyn hampaiden ja keskiön väliin, jossa sillä on kehnonlaisesti tilaa majailla. Seurauksena yksi mutkalle taipunut kytkinlevy sekä lyttääntyneet keskiön hampaat. Sisemmässäkin kytkinlevyssä oli ylimääräisiä jälkiä mutta silmämääräisesti se on vielä suora.
Nyt onkin sitten uuden kytkimen hankinta edessä. Varaosia tuohon kytkimeen toki saa mutta vaihdettavien osien lista vaikuttaa kasvavan suureksi, niin suureksi että mennään hyvän matkaa yli hinnan jonka tuosta Nismo Coppermix twinistä maksoin käytettynä. Kokonaan uutta kytkintä ei huvittaisi hankkia tähän yhteyteen kun monilevykytkimien hinnat pyörii pääsääntöisesti 1500-2000e tienoilla joten katse kohdistuu käytettyihin ehjiin kaksi- tai kolmelevyisiin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)