Spec

Nissan Stagea 260RS "SpeedWagon" vuonna 2016:


Moottori

Lohko

  • Lohko RB26DETT vakio; tasopinta oikaistu, sylinterit porattu, kampiakselin runkolinja hoonattu (Tammer Diesel)
  • Kampiakseli R32 vakio; mitat tarkastettu, särötarkastettu, kiillotettu, tasapainotettu (Tammer Diesel)
  • ATI Super Damper Street värinänvaimennin (SpeedImports)
  • ACL Race Series runko- ja kiertokangenlaakerit (SpeedImports)
  • Laakerien pinnoitus Tech Line DFL-1 (Martelius)
  • Custom kiertokanget, H-profiili, ARP pultit (SpeedImports)
  • CP takomännät 86,5mm (SpeedImports)
  • Mäntien pinnoitus Tech Line CBX / TLTD / TLML (Martelius)
  • Auto Verdi ulkoinen 3-imuinen öljypumppu, ns. kuivasumppu (Valtonen Motorsport / SpeedImports)
  • Optibelt Omega HP öljypumpun hammashihna
  • Pace öljysäiliö (Valtonen Motorsport)
  • Nissan öljypumpun runko johon modifioitu kampikammion huohotuslähtö (SpeedImports)
  • Öljypohja vakiosta modifioitu kuivasumpuksi (Valtonen Motorsport)
  • Nissan N1 vesipumppu (SpeedImports)
  • Power Enterprise kevlar-vahvistettu jakopäänhihna (SpeedImports)

Kansi

  • Kansi vakio; Venttiilit hiottu, seetit siivottu, tasopinta oikaistu, venttiilien jousilautasten shimmipesät sorvattu, Peugeot turbodiesel-moottorin venttiilivälysten säätöpalat (Tammer Diesel) 
  • Palotilojen pinnoitus Tech Line CBX (Martelius)
  • Kannentiiviste OEM
  • Nokka-akselit vakio, säädettävät nokkapyörät
  • Sytytystulpat NGK BCPR7EIX (SpeedImports)

Imupuoli

  • Imusarja vakio
  • Välijäähdytin vakio
  • Ahtoputki muokattu, ns. split pipe
  • HKS SPF ilmansuodattimet

Pakopuoli

  • Pakosarjat vakiot 
  • HKS GT2530 turbot 
  • Rosteriset outletit, downpipe ja Nismo catback 3"
  • Downpipe kääritty DEi Titanium Wrap -lämpösuojanauhalla (SpeedImports)

Polttoaine

  • Bosch EV14 1000cc suuttimet
  • Bosch 3 bar paineensäädin (SpeedImports)
  • Vakio suutintukki muokattu, AN8 liittymä takapäähän ja Bosch paineensäätimen paikka etupäähän (muokkaus LakeSteel)
  • JAZ 12gal turvatankki
  • Custom keruusäiliö n. 3 litraa (Pasi Vallin)
  • Fuelab polttoainesuodattimet 75 ja 10 micron (SpeedImports)
  • Walbro 255lph in-line siirtopumppu keruusäiliölle (Mamasan)
  • Walbro 400lph syöttöpumppu (Mamasan)
  • Teräspunoslinjat AN8 liittimillä (Mamasan)

Sähkö

  • Nistune moottorinohjaus (Z-Power)
  • Vakiosähkösarjoista karsittu ylimääräiseksi jääneitä johtoja noin 10kg
  • Autometer Phantom 5" kierroslukumittari Pro-Lite vaihtovalolla
  • Autometer Pro-Lite öljynpaineen varoitusvalo
  • Blitz Racing Monitor DCII monitoimimittarinäyttö (SpeedImports)
  • Blitz anturit: jäähdytysnesteen lämpö, öljyn lämpö, öljynpaine (SpeedImports)
  • TechEdge laajakaista: yksikkö 2J1, näyttö LX1, anturi LSU4.2 (SpeedImports)
  • Varley Red Top 25 kilpa-akku (Mamasan)
  • Fullrace ETS-Pro itsenäinen nelivedon ohjelmoitava/säädettävä ohjausyksikkö 

Jäähdytys

  • 2" alumiinijäähdytin
  • GReddy Breather Tank (SpeedImports)
  • Lämmityslaitteen ja vakio öljynjäähdyttimen nestekierrot poistettu
  • Alkuperäinen öljynjäähdytin poistettu
  • PWR 14-rivinen öljynjäähdytin (SpeedImports)
  • Mercedes-Benz modifioitu öljynsuodattimen jalka (Valtonen Motorsport)
  • Öljynsuodattimen siirtosarjan ja öljynjäähdyttimen teräspunoslinjat AN12-16 liittimillä (SpeedImports)

Voimansiirto

  • Nismo GMax 2-levyinen sintterikytkin 
  • HEL Performance teräspunoskytkinlinja (Mamasan)
  • Vaihdelaatikko, jakolaatikko, kardaanit, etuperä ja vetoakselit vakio
  • Cusco RS 1,5way takaperä

Jarrut

  • Jarrut vakio Brembo 324mm 4-mäntäiset satulat / 300mm 2-mäntäiset satulat 
  • Ferodo DS3000 jarrupalat (SpeedImports)
  • HEL Performance teräspunosjarrulinjat alusta loppuun (Mamasan)

Alusta & ohjaus

  • BC Racing ER coilover-alustasarja; korkeus- ja jäykkyyssäädettävä, sisään- ja ulosvaimennus säädettävä, lisäsäiliöt (Mamasan) 
  • Custom taka-apurungon teräspuslat (koneistus Tammer Diesel, kevennys LakeSteel)
  • Ohjauslaitteista alkuperäinen nestetehostin poistettu, ohjauspylvääseen lisätty Opel Corsan sähköinen säädettävä tehostin 
  • Takapyöräohjaus poistettu, Hicas Lock Bar
  • Race.fi säädettävät ylätukivarret edessä (Race Performance)
  • Hardrace säädettävät tukivarret edessä ja takana (Mamasan)
  • Renkaat Yokohama Advan A048 235/45-17
  • Vanteet Nissan Skyline R33 GT-R vakiot takovanteet 9x17"

Kori & sisusta

  • Kaikki ylimääräinen karsittu pois
  • Ruostesuoja- ja äänieristemassa poistettu pohjasta
  • FIA-hyväksytyt turvakaaret (Martelius)
  • Bensatankki sijoitettu takapenkille, teräspeltinen suojakotelo
  • Etuvetoa operoiva hydraulipumppu sijoitettu takapenkin alle, nestesäiliö takapenkillä
  • Custom "putkikeula" (pääputket Martelius)
  • Ovista poistettu lasinnostimet ja muut irto-osat, ovien sisäpellit ja törmäyssuojat poistettu
  • Ovien lasit korvattu 3mm polykarbonaattilevyllä, tukikarmit 8mm RST-putkesta (tukikarmit LakeSteel)
  • Takasivulasit korvattu 3mm polykarbonaattilevyllä, teipattu mustaksi
  • Hiilikuituinen kattoscooppi (Valtonen Motorsport / SpeedImports)
  • Momo 3-puolainen mokkaratti (Mamasan)
  • Sabelt Taurus L kilpaistuin kuljettajalla
  • TAKATA Race 6 HANS 6-pistevyöt kuljettajalla (Mamasan)
  • Willans 3" 6-pistevyöt matkustajalla
  • DEi Reflect-A-Gold lämpösuojakalvo tulipellissä (SpeedImports)

Listaa päivitetään tilanteen mukaan.

2 kommenttia:

  1. Mikäs mahtaa olla projektinne nykyin moottori sekä takapyörä teho, kun ei ainakaan spekseistä selvinnyt.

    Voisitteko koristaa autonne myös yhteistyökumppaneidenne ja sponsoreidenne tarroilla.

    Monet koripellit voidaan korvata lasi- ja hiilikuitu osin jolloin painoa säästyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samalla moottorikokoonpanolla mennään kaudella 2013 kuin mitä ylläolevassa listassa lukee. Suoritusarvot ennen koneremonttia vakioahtimilla oli 412hp/480Nm vauhtipyörältä, nykyistä kokoonpanoa ei ole mitattu mutta todennäköisesti vähän enemmän. Tavoitteena on kuitenkin pysyä 450-500hp tietämissä että kone kestäisi paremmin ja sen käytös olisi sopiva radalle. Ja voimahan välittyy Stageassa tiehen kaikkien neljän pyörän avulla.

      Tarrojen yms. koristeiden aika tulee sen jälkeen kun auto saadaan ajokuntoon. Nykypäivinä useimmat yhteistyökumppanit arvostaa enemmän näkyvyyttä esim. sosiaalisessa mediassa kuin "vain" auton kyljissä mutta toki autosta tulee jatkossa näkymään myös he jotka ovat auttaneet/mahdollistaneet projektin.

      Ovista saatiin leikkelemällä melko hyvin painoa pois vaikka peltisissä edelleen pysytään. Lasikuidulla on jatkossa tarkoitus korvata peltinen takaluukku ja konepeitto, muutakin tilanteen mukaan.

      Kiitos kommentista!

      Poista

Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)