perjantai 2. maaliskuuta 2012

Moottoriakin pitäisi valmistella...

Turvakaarien vastapainoksi terveisiä moottoripuolelta. Kansi on nyt huollettu Tammer Dieselissä, dekki oikaistu (kolme kymppää lähti suurimmillaan), ohjurit tarkistettu, venttiilit hiottu ja seetit siivottu. Aiemmin mainitut nakutuksen aiheuttamat "kraaterit" hävisivät kaikkialta muualta paitsi vitossylinterin imupuolen laidalta jossa jäljet vielä näkyy. Seuraavaksi palotiloihin ja venttiilijousiin tehdään pintakäsittely Marteliuksella jonka jälkeen kansi onkin valmis kokoamiseen ja venttiilivälysten säätöön. Venttiilijousilautaset ovat vielä koneistuksessa, shimmien koloja sorvataan vähän leveämmiksi jotta voidaan käyttää muistaakseni Peugeotin shimmejä sen sijaan että täytyisi hankkia konemallikohtaiset. Saatavuus on olennaisesti parempi ranskalaisilla shimmeillä ja tuon kokoisissa osissa ei varmaan ole ruoste- tai sähkövikoja kuten olen tottunut olettamaan kaikista ko. maan autoteollisuuden tuotoksista (ei herneitä nenään, ranskisharrastajat). :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)