perjantai 16. joulukuuta 2011

Putkea, putkea ja lisää putkea


Häkkihommat jatkuu, taitaa mennä vuodenvaihteen toiselle puolen ennenkuin valmista on. Mukavaa mutta hidasta puuhaa tuo putkien sovittaminen on, rälläkänlaikkoja kuluu kuin euroja jouluostoksilla ja tunnissa ei paljoa valmista tule. Tämänhetkisessä tilanteessa diagonaalien, kattoputkien ja ylätukien mallaus on vielä tekemättä mutta muut on hahmotettu paikalleen. 


Liikkuvia osia alkaa olla siinä määrin paljon että maallaaminen olisi vaikeaa, joten eilen illalla hitsailtiin Arvin kanssa tähänastiset putket kohdilleen. Suurin osa näistä toki puretaan vielä irti koska useammat hitsauspaikat on putken ja katon välissä tai muuten sellaisissa paikoissa joihin ei pääsyä ole kun kehikko on lopullisella paikallaan. Tässä vaiheessa katsotaan millä mallilla kokonaisuus on ja käydään liitokset läpi miettien mitkä saumat vaativat häkin liikuttelua ja mihin suuntaan, ja missä järjestyksessä tulee edetä lopullisessa hitsausvaiheessa. Melkoinen Rubiikin kuutio tuo on kokonaisuudessaan.



Konepuolellakin valmistelevia toimia on tehty. Alakerran laakerit (ACL) ovat viikon sisään käsissä, samoin tiivistesarja (jota tosin tarvitaan vasta loppupuolella koneremonttia koontivaiheessa, OEM). Männät (Wiseco) on tilattu, samoin kampiakselin värinänvaimennin (ATI). Tuo alkuperäinen värinänvaimenninhan oli diagnoosin perusteella olennainen syy konevauriolle joten se vaihdetaan parempaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)