tiistai 24. heinäkuuta 2012

BC Racing -alustan sovittelua

Mamasanilta tullut BC Racing ER Series -alustasarjakin saatiin vihdoin käsittelyyn. Käsissä on R33-korisen Skyline GT-R:n sarja jonka eroavaisuuksia Stageaan nähden selvitetään tämän projektin ohessa. Autech-Stageakin löytyy BC Racingin listoilta mutta siihen ei tarjota lisäsäiliöllistä ER-mallia joten lähdettiin pioneerihommiin johon on Stagean kanssa totuttu muutenkin moneen kertaan.

Kun vanhat ja uudet tolpat otettiin lattialle vierekkäin, selvisi kaksi eroavaisuutta. R33:n etutolpat ovat tehdasmitoissa noin 20mm lyhyemmät, mutta tästä ei ole haittaa sillä korkeussäätö riittää komeasti vanhojen tolppien pituuteen ja lisäksi autoa on tarkoitus tuoda lähemmäs maanpintaa muutenkin. Takatolpat olivat mitoiltaan identtiset mutta R33:n tolppien ylälautaset ovat isommat, samoin niiden pulttijako. Stageassa takatolppien yläkiinnityspään pulttijako on sama 80mm kuin S13:ssa joten ainoa tarvittava muutos on ylälautasten vaihto toisiin, ei paha homma kun kaikki BC:n osat ovat kuitenkin yhteensopivat.

Etutolppia sovitettiin paikalleen sellaisenaan säätämättä että päästiin varmistamaan että lisäsäiliö todella mahtuu olemaan aloillaan, koska takaraivoissa oli miete siitä miksei lisäsäiliöllistä sarjaa ole Stagean listoihin merkitty. Kaikki kuitenkin sujui kuin tanssi, säiliö asettuu suoraan kallistuksenvakaajan koiranluun kiinnityspisteen yläpuolelle ja ainoastaan ABS-anturin johto kulkee säiliön viertä siten ettei se näytä aivan tehdasperäiseltä. Takatolppien osalta ongelmiin ei uskottu alunperinkään paremman tilan vuoksi eikä sellaisia suuntaa-antavan mallailun perusteella ole odotettavissa. Pienemmät ylälautaset vaan ja tolpat kiinni.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)