maanantai 25. maaliskuuta 2013

Päivät pitenee ja vauhti kiihtyy

Konehuone valmisteltiin aikaisemmasta kokoonpanosta tutulla DEi Reflect-a-Goldilla tulipellin ja vasemman iskaritornin osalta. Vasemman etunurkan jarrulinjan päällä olikin jo DEi Firesleeve suojaamassa turbojen lämmöltä.


Kun suuttimia irrotettiin suutintukista, huomattiin että osassa suuttimissa O-renkaat olivat väsähtäneet ajan saatossa. Samalla kun kysyin niitä Z-Powerin Teemulta, tuli mieleen kysäistä ehjän ilmamäärämittarin perään kun onnistuin toisen omistani pudottamaan lattialle jolloin sen laippa halkesi. Tokihan sellainenkin nurkista löytyi ja seuraavana päivänä tarvittavat hyveet olivatkin jo käsissä. Tuommoinen lippalakkikin oli pakettiin eksynyt. :)
 

Petu lainasi jalomielisesti moottoripyöränosturia jollaista järkeiltiin auttamaan etuakseliston paikalleennostoa koneen ja vaihdelaatikon kera, ja sillä nosto todellakin kävi kuin tanssi. Tulevaisuutta ajatellen pitänee hankkia tuollainen itselle, monet asiat sujuu huomattavasti tunkkia tyylikkäämmin tasapainossa (tällainen siis: http://www.northerntool.com/shop/tools/product_200326249_200326249). Toki vaihdelaatikkoa tarvitsi tukea hallitunkilla että koko 170cm pitkiä orkesteri pysyi balanssissa. Ennenkuin huomattiinkaan koko hässäkkä oli jo hollillaan ja hetkeä myöhemmin pultattuna kiinni runkopalkkeihin.

Sitten alkoi paikkojen kiinnittäminen. Multilinkit kiinni Race.fi ylätukivarsiin, vanhat tutut BC Racing ER -tolpat paikalleen, aloiteltiin uutta reitittämistä HEL Performance -jarrulinjoille kun edellisellä kokoonpanolla rengas oli päässyt vähän niiden pintaa hieraisemaan.


Attesa-pumpun ja jakoaskin välisen letkun teettäminen menikin hieman kikkailuksi. Hydrauliikkaliikkeessä ei ollut laatikon päähän sopivan mallista liitintä mutta tästä ei lannistuttu. Lassi rälläköi alkuperäisen letkun prässiliitoksen auki ja sai pelastettua varsinaisen liitinpään joka sitten prässättiin uudella holkilla Meka-Laitteessa ja toiseen päähän tuli 16-millinen banjo joka puolestaan sopii Attesa-pumpun lähtöön. Ei ihan bolt-on mutta tähän ollaan jo totuttu. :)  Ennen paikalleen laittamista senkin päälle sujautettiin DEi Firesleeve suojaamaan lähellä kulkevan pakoputken lämmöltä.

Tänään käytiin Lassin kanssa jatkamassa kokoamista ja illan päätteeksi kardaani on nyt paikallaan samoin kuin edellämainittu Attesa-pumpun letku kiinnikkeineen, kardaanitunnelin etupään tukirauta, koneen sähköt, maadoitus ja ECU, toistaiseksi käyttöön jäänyt vakio viskoflekti, jäähdytin ja keulahäkki. Huomenna jatketaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ideoita, vinkkejä, kysymyksiä, haukkuja, tsemppausta, terveisiä? Rohkeasti tänne vaan. :)